joi, 19 septembrie 2013

CASTRAVETI CONSERVATI LA RECE PENTRU IARNA..2013













Castraveti,
Crengute de marar si cimbru uscat,
piper boabe, 
6-7 catei usturoi
seminte mustar,
hrean,
3 1/2 litri apa
1 litru otet
10 linguri mari zahar,
7 linguri mari sare la vrac (grunjoasa ,fara iod),
1 pachetel de picant fix...eu il folosesc cu succes la muraturii




PREPARARE :
Spalam castravetii ,curatam hreanul si il taiem bastonase . Limpezim in apa rece mararul si cimbrul uscat . 
Asezam pe fundul borcanelor crengute de marar ... cimbru ..apoi asezam castravetii spalati.
 Punem peste castravetii deja asezati in borcane semintele de mustar, piper boabe si printre ei punem ... hrean...morcov...usturoi..telina..eu asa am facut anul acesta ...
Dupa ce asezam frumos castravetii  in borcane pregatim solutia de murat.
 Intr-un vas punem cele3 1/2l apa rece si1l de otet ,10 linguri zahar ,7-8linguri sare la vrac si 1plic de picant fix.
 Amestecam pana sarea .., zaharul  se dizolva dupa care turnam peste castravetii din borcane.
 Capsam borcanele si le asezam frumos in camara. c-am dupade 2 -3 ore castravetii incep sa isi schimbe culoarea . In 2 saptamani c-ma sau  murati pentru a fi consumati .
Aceasta cantitate de solutie preparata ajunge pentru2 borcane mari de 5 litri..deci vine c-am o parte otet si 3 parti si putin de apa... voi pune si pozele cum le descarc..
sa vina iarna ca ,camara e plina...
sper sa va iasa buni..si sa va bucurati de reteta..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu